Uutiset:

Drinkkiklubin keskustelufoorumi avattu!

Main Menu

Reseptien lisäämisen

Aloittaja vikke, tammikuu 08, 2007, 05:13:08 IP

« edellinen - seuraava »

vikke

Mielestäni kohdat Ajankohta & Makeus pitäisi olla vapaaehtoisia. Ajankohta siksi, että varsinkin harrastelijat (kuten itse) ei aina tiedä tarkalleen käyttöajankohtaa. Makeus taasen siksi että rajat makealle ja makeahkolle voivat ailahdella. Lisäksi makeus kohta estää sellaisten reseptien lisäämisen joita itse ei ole testannut. Tosin tämä voi olla myös hyvä juttu, mutta ylipäätään hidastaa uusien reseptien saamista tietokantaan (kuullut & luetut reseptit).

Drinkkiklubi

Itseasiassa näitä varten on tarkoitus luoda ohjeet: Mikä on tyypillistä aperitiiveille... Millainen drinkki tulisi luokitella makeaksi, millainen happamaksi. Näissä ei luonnollisestikaan päästä eksakteihin totuuksiin, vaan ne tulee nähdä ennemmin suuntaa antavina tietoina.

Makeus liittyy juoman sokeripitoisuuteen eli karkeasti ottaen sanoisin, että likööripohjaiset lyhyet drinkit ovat makeita, limsalla pidennetyt juomat makeahkoja jne eli makeuden voi näin ollen arvioida, vaikkei juomaa välttämättä olisikaan itse maistanut. Optimitapauksessahan tämä voitaisiin määrittää suoraan reseptin ainesosien perusteella, mutta ainakaan tässä vaiheessa kaikista ainesosista ja tuotteista ei ole riittäviä tietoja tämän tekemiseksi. Mikäli ko. tiedot saadaan tälle tasolle, voidaan olemassa olevat "makeusarvot" luonnollisesti koravata "laskennallisilla makeusarvoilla".

Sirri

Onko jostain drinkkikirjasta lisätyt drinkit virallisia drinkkejä?
Ja millä silmällä sellaista katsotaan, että valmiiksi tehdystä teoksesta kopioi drinkkiohjeita tänne?

Typical

Lainaus käyttäjältä: Sirri - toukokuu 09, 2008, 04:15:45 IP
Onko jostain drinkkikirjasta lisätyt drinkit virallisia drinkkejä?
Ja millä silmällä sellaista katsotaan, että valmiiksi tehdystä teoksesta kopioi drinkkiohjeita tänne?

Eiköhän se virallisen drinkin raja mene siinä että onko drinkki yleisesti tunnettu vai käyttäjän oma viritys. Esimerkiksi Dry martini on virallinen ja omat sinappikurkkutequilasekoitukset ovat niitä ei-niin-virallisia drinkkejä.

Ja tietääkseni ei ketään kirjasta tänne lisääviä millään 'silmällä' katsota. Tuskimpa
noita Cosmopolitaneitakaan täällä kukaan on omasta päästä keksinyt ja eikös tämän paikan idea ole että kasataan mahdollisimman kattava reseptivalikoima, eikä vain pieni lista käyttäjien omakehittämistä hörpyistä kun ei kehdata omia suosikkeja kirjasta tänne kirjoittaa. Itse olen kirjan sivuilta muutaman drinkin tänne heittänyt, ja tulen heittämään vastakin. :-)

kepardi

Myös mää oon lisäilly ihan suoraan kirjasta kopsattuja reseptejä, jos oon ne jotenkin tänne kirjoitettavan arvoisiksi todennut. Ja onhan siellä drinkkilisäyksessä se kohta, johon voi raapustaa lähteen! Että ihan rohkeasti vaan monenmoisia drinksuja lisäämään.

Sirri

No vallan mainiota. Halusin vaan varmistaa, ettei mitään antipatioita sellaista kohtaan ole. Sittenpä voinenkin tänne hiljalleen lisäileen drinkkejä enemmänkin.

Nexus

Mulla taitaa olla melkein kaikki hörpyt enemmän vähemmän omaa tuotantoa. Jotain "julkisia" paukkuja oon tosin lisäillyt.
Ranskalaisten viinien pääperkele.